Як діяльність кіноклубів впливає на аудиторію: презентуємо результати опитування
Мережа DOCU/CLUB презентує результати дослідження впливу діяльності кіноклубів на глядацьку аудиторію.
14 червня 2024

Частина кіноклубів Мережі DOCU/CLUB з 1 жовтня 2023 року по 30 квітня 2024 року під час своїх заходів проводила опитування глядачок та глядачів. Команда Мережі організувала це дослідження, щоб з’ясувати рівень підвищення обізнаності аудиторії кіноклубів щодо протидії російській збройній агресії та розуміння важливості перемоги України. 


Упродовж семи місяців модератор(к)и кіноклубів проводили серед своїх глядачів/-ок опитування на тему волонтерства, громадського активізму, прав людини під час війни, відбудови України, попередження й протидії дезінформації


До кожної з цих тем команда проєкту підготувала опитувальники, які глядачі й глядачки заповнювали перед та після показів і обговорень. Отримані відповіді дозволили зробити висновки про те, як респондент(к)и орієнтуються у запропонованих темах, як покази та обговорення впливають на їхнє розуміння цих тем.


Усі респондент(к)и були об’єднані у дві вікові групи – школярі/-ки та особи від 18 років. Загалом в опитуванні взяли участь 725 респонденток та респондентів, серед них –  200 чоловіків та 525 жінок. 

 

Фото з конференції мадераторів/ок


Опитування показало, що заходи кіноклубів у короткостроковій перспективі змінюють ставлення аудиторії до тем прав людини, поглиблюють розуміння її значення глядач(к)ами. За результатами опитування, покази фільмів та обговорення посилили інтерес і суттєво змінили ставлення аудиторії до запропонованих тем: зростання зацікавлення зафіксовано на рівні  від 5% за  темою прав людини до 18% за темою волонтерства. 


Прикметно, що значна частка опитаних у двох обраних вікових групах готова як бути волонтер(к)ами, – у різних сферах і в різному ступені залученості, – так і брати участь у місцевих активістських ініціативах для захисту прав людини в громаді загалом. Крім того, здебільшого і школярі, і повнолітня авдиторія готові долучатися до відбудови власного простору. Понад 70% опитаних в обох вікових групах після перегляду фільму повністю або частково змінили своє уявлення про відбудову та відновлення. 

 

Фото з конференції мадераторів/ок


Разом із тим, опитування показало, що авдиторії, старші за 18 років, потребують збільшення навчання з медіаграмотності, зокрема в контексті критеріїв вибору інформаційних ресурсів. Для обох вікових груп важливим є вміння розпізнавати та протидіяти маніпуляціям. Водночас для підлітків важливо навчитися порівнювати джерела інформації та протидіяти фейкам. 


Дещо складними були зміни ставлення до питань прав людини під час війни. На жаль, агресія росії проти України значно збільшує частку глядачок та глядачів, які допускають обмеження свободи від катувань та неналежного поводження у ситуації опору терористичній агресії. Проте обговорення після показу фільму посилило інтерес до теми прав людини і розуміння важливості цієї теми під час війни у 53% дітей та 33% дорослих глядачів/-ок . Це підкреслює необхідність продовження діяльності Мережі в цьому напрямку. 

 

Фото: Дмитрій Шацький


Розвиток Мережі DOCU/CLUB фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), Посольством Швеції в Україні, Національним фондом на підтримку демократії (NED) та Fondation de France. 

 

Думки, висновки чи рекомендації належать авторам/авторкам та упорядникам/упорядницям цієї публікації і не обов’язково відображають погляди урядів чи благодійних організацій цих країн. Відповідальність за вміст публікації несуть виключно автори/авторки та упорядники/упорядниці.

Всi новини
Якщо ви бажаєте у своїй повсякденній практиці використовувати колекцію документальних фільмів Міжнародного кінофестивалю Docudays UA, запрошуємо долучитися до мережі постійно діючих кіноклубів медіа-просвіти з прав людини Docudays UA.
Створити кiноклуб
за підтримки