Команда Мережі DOCU/CLUB презентує порадник для вчителів

Як інтегрувати документальне кіно у шкільні предмети і навчальні курси для учнів 8-11 класів? Як використовувати документальне кіно у гуртковій та позашкільній роботі? Які фільми обрати і які завдання запропонувати учням під час обговорення? Відповіді на ці та інші запитання можна знайти у пораднику «Права людини та документальне кіно: можливості інтеграції в освітній процес».

 

 

 

26 грудня 2024

Авторка порадника – співкоординаторка Шкільного DOCU/ТИЖНЯ-2024, керівниця демократичної «Alterra School», вчителька української мови та літератури Оксана Гіль. Порадник став результатом її кількарічної роботи як модераторки кіноклубу Docudays UA в закладах освіти Тернополя. 


Ідея інтегрувати документальне кіно у навчальний процес зʼявилася в Оксани давно: «Фільми про права людини відкривають перед учнями не лише світ фактів, а й глибини людських переживань, дозволяють формувати емпатію та критичне мислення. Інтегруючи такі фільми у факультативи та гуртки, вчителі стають провідниками у світі важливих соціальних тем, що стимулюють дискусії, спонукають до дій і формують свідомих громадян. Це не просто навчання – це спільне відкриття сили людяності і відповідальності».  


Порадник складається з двох розділів і обʼєднує рекомендації з використання документального кіно на факультативах та у гуртковій роботі. 


Освітяни та освітянки, які викладають курси «Соціальне шкільне підприємництво», «Українознавство», «Земля, де живем, Україною зовем» та «Моя громадянська свідомість. Запобігання корупції», дізнаються з порадника, як за допомогою документальних фільмів можна створити цікаве і пізнавальне навчальне середовище для учнів, отримають нестандартні ідеї для реалізації освітньої програми та приклади практичних вправ, що допоможуть їм досягнути цілей навчального процесу. 

 

 

Оксана Гіль


Викладачі та викладачки гуртків «Правознавство», «Охорона довкілля та раціональне природокористування», «Екологія», «Еко-стиль: поводження з відходами» дізнаються, як через документальне кіно розвивати учнів, формувати їхнє розуміння і повагу до прав людини, навчити правовим аспектам громадянського суспільства. 


Викладачі/-ки кожного з вказаних у пораднику гуртків та факультативів можуть скористатися у своїй роботі з учнями запропонованим переліком фільмів з колекції Мережі DOCU/CLUB. 


Досвід роботи кіноклубів Docudays UA при закладах освіти переконує у тому, що документальне кіно дозволяє не лише збагатити знання учнів та урізноманітнити навчальний процес, але й розвиває критичне мислення, формує у них активну громадянську позицію. 


Оксана Гіль наголошує: «Документальне кіно про права людини – це потужний інструмент виховання свідомих громадян. Воно надихає учнів досліджувати, аналізувати і розуміти складні питання сучасного світу. Впровадження таких фільмів у гуртки й факультативи допомагає створити середовище для діалогу, де учні вчаться цінувати права кожної людини та знаходити власний голос у питаннях справедливості. Це шлях до того, щоб зробити освіту не лише джерелом знань, а й джерелом змін».


Впевнені, що порадник «Права людини та документальне кіно: можливості інтеграції в освітній процес» сприятиме інтеграції документального кіно у шкільні освітні програми, щоб донести знання про права людини до молодого покоління українців та українок.


Порадник підготовлений за фінансової підтримки Німецького фонду Маршалла Сполучених Штатів Америки. Його зміст є виключною відповідальністю ГО «Докудейз» і не обов’язково відображає позицію Німецького фонду Маршалла.


 

Всi новини
Якщо ви бажаєте у своїй повсякденній практиці використовувати колекцію документальних фільмів Міжнародного кінофестивалю Docudays UA, запрошуємо долучитися до мережі постійно діючих кіноклубів медіа-просвіти з прав людини Docudays UA.
Створити кiноклуб
за підтримки