Булінг. Світ без насильства
Згідно з дослідженнями, 24% українських дітей хоча б раз стикались із цькуванням. З них менше половини розповідало про цей досвід батькам, рідним та друзям. Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Усі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки. Діти потребують підтримки дорослих, щоб розвинути навички комунікації з людьми, і не лише у школі. Як це зробити, розмірковували в Кіноклубі Docudays UA при державній установі «Кременчуцька виховна колонія».
5 березня 2021

Для юнаків організували Годину спілкування «Булінг. Світ без насильства». Тренер розповів хлопцям, що булінг є гострою проблемою сучасності, оскільки це агресивна і вкрай нетерпима поведінка однієї дитини або групи дітей щодо іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом. У процесі дискусії учасники визначили головні ознаки булінгу: залякування, бійка, неправдиві плітки, висміювання, переслідування, обзивання, глузування, оприлюднення особистої інформації та фотографій.

 

«Винуватцями булінгу можуть бути як учні, так і самі вчителі. У моїй школі дорослі ніколи не звертали уваги на цькування між учнями. Ми й не знали, до кого звертатися за допомогою», - переконаний Богдан.

 

Переглянули документальну стрічку з колекції DOCU/CLUB американського режисера Лі Гірша «Булер». Режисер показує приголомшливу статистику проявів булінгу в людському масштабі, пропонуючи інтимний, безстрашний погляд на те, як булінг вплинув на життя п’ятьох дітей та їх родини.

 

 

У фільмі задокументовані реакції вчителів та адміністраторів на агресивну поведінку, які порушують кліше «діти просто поводяться, як діти», і зображено дедалі ширший рух серед батьків і молоді, спрямований на зміну ставлення до булінгу в школах, спільнотах та суспільстві загалом.

 

«А на мою думку, потрібно працювати не тільки з дітьми і дорослими. Вагомим фактором запобігання цькуванню повинні бути самі батьки. Вони повинні цікавитись, з ким дружать їх діти в школі, як проходить їх день, в яких соціальних мережах вони спілкуються і з ким….», - роздумує Сергій після перегляду стрічки.

 

Після перегляду придумали власні назви фільму та назвали висловлювання головних героїв, які найбільше запам’яталися. Розглянули життєві ситуації, де потрібно було визначити, яка ситуація свідчить про виникнення конфлікту, а яка – демонструє булінг.

 

Для учасників провели практикум «Аналіз ситуацій», де хлопці формували вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства.

 

«Ви знаєте, я зрозумів, що скільки б дітям не розповідали про жахливі наслідки й негатив булінгу, це не буде так ефективно, поки про це не почнуть говорити самі діти», - говорить Максим.

 

 

Зустріч закінчилася відомою притчею «Все залишає свій слід» та виготовленням великоформатної стіннівки «Ми за толерантність!».  Учасники дійшли висновку, що в першу чергу від кожного особисто залежить, будемо ми жити у правовій державі чи змиримося з порушенням своїх прав, що кожному з нас робити, коли стаєш свідком проявів булінгу та конфліктів.

 

Проєкт «Мережа DOCU/CLUB — за реформи!» фінансується Європейським Союзом та Національним фондом на підтримку демократії.


Текст: Олена Удовицька

Фото: з архіву державної установи «Кременчуцька виховна колонія»

Всi новини
Якщо ви бажаєте у своїй повсякденній практиці використовувати колекцію документальних фільмів Міжнародного кінофестивалю Docudays UA, запрошуємо долучитися до мережі постійно діючих кіноклубів медіа-просвіти з прав людини Docudays UA.
Створити кiноклуб
за підтримки